Visuomenės sveikatos specialistė apie miego naudą

Kovo 21 dieną daugelyje Europos šalių minima tarptautinė miego diena, skirta atkreipti dėmesį į miego svarbą, todėl visuomenės sveikatos specialistė Roberta dalinasi patarimais, kaip pagerinti vaikų miegą bei kodėl jis toks svarbus mažiesiems.😴🌏
Miegas – tai reikalingiausias ir geriausias pasyvus poilsis. Vaiko augimui ir vystymuisi tai labai svarbus procesas. Tik gerai išsimiegojęs vaikas yra budrus, žvalus, darbingas🤗
❔ Kiek laiko vaikai turėtų miegoti? Miego trukmė priklauso nuo amžiaus – jaunesniam vaikui reikia žymiai daugiau miego. Pvz., 1-2 metų vaiko miego trukmė (naktinis miegas + poguliai) turėtų būti 13-14 val., 3-6 metų vaikų – 10-12 val.
❔ Kodėl kokybiškas miegas toks svarbus vaikams? Jauname amžiuje miegas turi teigiamos įtakos motorinių sugebėjimų vystymuisi. Kokybiškas vaikų miegas ne tik suteikia vaikams daugiau gerų emocijų, bet ir turi tyrimais patvirtintą teigiamą poveikį didesniam budrumui, dėmesio sukoncentravimui. Kokybiškai išsimiegojęs vaikas labiau įsitraukia į pažinimo veiklas, lengviau mokosi naujų žodžių.
❔ Kas nutinka, kai vaikai negauna pakankamai miego? Miego trūkumas pirmiausia pasireiškia per vaikų emocijas – jie gali tapti pikti, suirzę. Gali pasireikšti hiperaktyvumas – vaikas gali tapti per daug energingas, prasčiau koordinuoti judesius. Taip pat, jeigu vaikas miega nepakankamai, jam blogiau sekasi sukaupti dėmesį, dalyvauti kasdienėje pažinimo veikloje. Ryškus miego trūkumas ankstyvajame amžiuje gali būti susijęs su alerginio rinito išsivystymu, taip pat silpnina vaiko imunitetą. Miego trūkumas jauname amžiuje padidina kraujagyslių ligų atsiradimo riziką ateityje.
❕ Kad vaikų miegas būtų kokybiškas, svarbu laikytis miego higienos – susikurti jums ir vaikui priimtiną ruošimosi miegui rutiną, pvz. maudynės vonioje, dantų išsivalymas, pasakų skaitymas, lopšinių dainavimas arba dienos įspūdžių aptarimas. Svarbu, kad visi šie veiksmai būtų atliekami kasdien, tokia pačia tvarka ir metu. Net ir savaitgaliais neturėtume leisti vaikams nueiti miegoti vėliau negu įprasta darbo dienomis.
❔ Ko turėtume vengti ruošiant vaikus miegui? Miego kambaryje reikėtų vengti ekranų, ryškių spalvų. Kambarys turėtų būti tamsus, tylus, vėsus. Prieš miegą geriau neužsiimti aktyviomis veiklomis ar žaidimais, nesinaudoti ekranais, vengti saldžių užkandžių, neskaityti baisių istorijų.
❔ Kaip galime padėti vaikui užmigti? Pradžioje siūloma padėti vaikui palengva išmokti užmigti laiku, vėliau – pradėti palengva mažinti savo asistavimą, mokant užmigti pačiam.
❕ Susidūrus su sunkumais, pasikalbėkite su vaikais apie jų baimes – ne tik išgirskite, bet ir pasistenkite jas suprasti, užtikrinkite, kad vaikui namuose bus saugu. Atraskite „miego saugotojus“ : mėgstamiausias žaislas, pagalvėlė, antklodė, įjungta švieselė prieš miegą, sapnų gaudyklė, minkštas žaislinis šuo – miego sargas. Šiam žaislui vaikas galėtų papasakoti, kaip jaučiasi prieš miegą, o paskui pasidėti jį po pagalve. Su gąsdinančiomis fantazijomis padeda kovoti raminančios fantazijos. Kartu su vaiku mokykitės atsipalaidavimo būdų: mintyse įsivaizduoti, kaip gulite prie jūros ar pievoje, lėtai atpalaiduoti visą kūną.
Parengta remiantis Nacionalinės Miego Organizacijos (angl. National Sleep Foundation) informacija. Nuotraukos šaltinis: www.pixaby.com

Paieška

Socialiniai tinklai

Parama

Kviečiame skirti 1,2 proc. gyventojų pajamų mokesčio Šiaulių lopšeliui-darželiui ,,Drugelis“. Skirdami paramą, Jūs prisidėsite prie lopšelio-darželio ,,Drugelis“ vaikų ugdomosios aplinkos gerinimo, modernizavimo ir saugumo.

Detali paramos skyrimo instrukcija >>>

Archyvas

Steigėjas

                      Steigėjas

Šiaulių lopšelis-darželis „Drugelis“
Įstaigos kodas 190527487
A. s. LT59 7300 0100 7569 9249
AB „Swedbank“

Biudžetinė įstaiga
Duomenys apie juridinį asmenį saugomi ir kaupiami Juridinių asmenų registre
Rūta Šiaučiulienė – direktorė

Vilniaus g. 123 A 76354 Šiauliai
Tel. (8-41) 524489 (raštinės vedėja)
El. p. drugelis@sdrugelis.lt
Pirmadienis-penktadienis 7.00-17.30

2024 © Šiaulių l-d „Drugelis“
Uždaryti valdymo meniu