Skirtingo amžiaus ikimokyklinio ugdymo grupės „Žiogeliai
“ ugdytiniai kartu su auklėtojomis Alma Č. ir Laima Š. vykdo grupės projektą „Pažintis su raidėmis per STEAM“
Vaiko kalbiniams įgūdžiams didelis dėmesys skiriamas nuo pat mažens. Su vaiku kalbėdami, pasakodami jam apie supantį pasaulį, praturtiname vaiko žodyną, tobuliname klausymosi įgūdžius
Kai vaikas geba ištarti vieną kitą skiemenį ar žodį, mes stengiamės paskatinti jį čiauškėti, taip lavindami jo kalbinį aparatą.
O ką daryti su raidėmis? Raidės, kaip ir bet kurie kiti simboliai – formos ar spalvos, vaiką turi lydėti nuo mažų dienų
Skaitymo ir rašymo įgūdžiai būtini sėkmingai adaptacijai šiuolaikinėje visuomenėje. Taisyklinga vaiko kalbos raida teigiamai veikia skaitymo ir rašymo mokymąsi
Raidžių pažinimas ikimokykliniame amžiuje prasideda manipuliavimu savo vardo raidėmis.
Vienas iš šios veiklos pavyzdžių – ,,Vardų kortelės“. Veiklos tikslas – grupės vaikų vardų tyrimas, randant trumpiausius ir ilgiausius vardus. Vaikai spalvino, skaičiavo savo vardo raides, grupavo.
Vyko vardų lyginimas, atsakant į klausimus: Kiek iš viso? Kiek daugiau? Kiek mažiau?
Vaikai pastebėjo, populiariausias raides ,,A“, ,,L“ ir ,,G“ – su šiuo garsu prasideda 3 vaikų vardai.
Antroje vietoje liko raidės ,,D“ ir ,,V“ – po du vardus. Trečia vieta dalijasi raidės ,,N“, ,,B“, ,,U“, ,,M“.
Vaikai pastebėjo, kad grupėje yra mergaitė, kuri turi du vardus, kad grupėje yra dvi mergaitės tuo pačiu vardu, tik pavardės skirtingos.
Veiklos vaikams buvo įdomios, nes pasitelkti netradiciniai metodai ir medžiagos, kurie moko vaikus ne tik kalbos, bet ir plečia patirtį, ugdo pažintinius gebėjimus.
Vaikų pasiekimai džiugina – visi jau atpažįsta ir suranda savo pirmąją vardo raidę, daugelis ją sieja su garsu